31 Ocak 2011 Pazartesi

Burcu Kuru iyi "yol"da


Son birkaç yıldır genç moda tasarımcılarının sayısında ciddi bir artış var. Birçok tasarımcının işlerinin bir arada toplandığı butikler, internetten satış yapabilme imkanı ve hatta evde düzenlenen satışlara bile moda meraklılarının ilgi gösteriyor olması da şüphesiz ki moda tasarımcısı olmak isteyenleri cesaretlendiren faktörler. Ancak tabii ki bu işe başlamak isteyenlerden, yaptıkları işler ve yaratıcılıkları ile gerçekten dikkat çekenlerin sayısı yıl içinde bir elin parmaklarını geçmez. 23 yaşındaki Burcu Kuru da kendi markasını yaratıp özellikle son birkaç aydır çok dikkat çeken isimlerden biri.

* Bu işe nasıl başladın?
Küçüklüğümden beri sadece sadece giyinmeyi değil, üretmeyi, elimde olanları değiştirmeyi de devamlı denediğim kıyafet aşkım vardı. Bahçeşehir Üniversitesi'nden
azarlama okurken de içimdeki bu ilgiye daha fazla karşı koyamayıp moda sektörüne giriş yapmayı planlamaya başlamıştım. Ancak ailemi ve çevremi ikna etmem için bir şeyler yapmam gerekiyordu ve ben de çalışmaya karar verdim.
Elif Cığızoğlu’na bir şeyler öğrenmek için yanında çalışmak istediğimi söyledim, o da kabul etti. Cığızoğlu’nun yanında bir yıla yakın staj yaptım. Bahçeşehir’den mezun olur olmaz Floransa’da Lorenzo de’ Medici’de moda tasarımcılığı okumaya gittim. Döner dönmez de çalışmalara başladım ve “The Road” isimli ilk koleksiyonumu ortaya çıkardım.

* Koleksiyonların kimlere hitap ediyor?
17 yaşında müşterim de var, 45 yaşında da... Koleksiyonumu mutlaka ruhu olan, tarzı olan, tasarım ürünün verdiği özel hissi seven kadınlara hitap ediyor. Fiyatlar da ana koleksiyon için 200 ile 800 TL arasında değişiyor.

* Kış koleksiyonunun özellikleri neler?
Son koleksiyonum “The Road 2”, ismi gibi bir yolu anlatıyordu. İnsanların hayatlarında kat ettiği yolları, kendi hikayemden de ilham alarak hazırladım. Zaten ilk koleksiyonumun devamı niteliğindeydi, aynı detayları kullandım çünkü insanların benim çizgimi ve tarzımı tanımalarını istediğim için bambaşka bir şeyle çıkmak istemedim. Otoyollarda gördüğümüz yol çizgilerinin görüntüsünden etkilendim. Ömür yolumuzda da olduğu gibi çok eğlendiğimiz, güzel diye nitelendirdiğimiz anları pembeler, maviler, yeşiller ile ifade ederken; üzüntü duyduğumuz, bizi kahreden, mahveden anlarımızı ise siyahlar, tuğla renkleri, griler ile göstermeye çalıştım.

Bengü o elbise için gece 1’de aradı”

* Tasarımlarını hangi ünlüler giyiyor?
Bengü bir ürümü bir dergide görmüş. Bir gece saat 1’de beni arayarak o elbiseyi Saba Tümer'in
programında giymek istediğini söylemişti. Ertesi gün elbiseyi gönderdim. Yine Bergüzar Korel ALL Dergisi çekimi için kendisine toplanan ürünlerden benimkileri çok beğenerek aradı ve benden Milliyet röportajı için ürün rica etti. Bir organizasyonda Belçim Erdoğan ile karşılaştık. O da iki ürünümü satın aldı. Bunun dışında “Küçük Sırlar” dizisi ile çalışıyorum. Aslında mağazalarla çalışırken gece ya da sahne kıyafetleri yapmak istemiyorum. Çünkü böyle elbiseler çok özel. Askıya asıp satabileceğiniz ürünler değil.

Hiç yorum yok: