30 Haziran 2010 Çarşamba

Kadınlar ve çantaları

Bir erkeğin “çok küçük çanta kullanan kadınlardan korkacaksın” dediğini duymuştum. Bu söz bana bir kadını sırf kullandığı çanta modeli yüzünden korkulması gereken kadın olarak adlandırmanın ne büyük bir haksızlık olduğunu düşündürtmüştü. O adamın neden böyle söylediğini hiç öğrenemedim. Ama sebebi ne olursa olsun bu düşünceyi biraz kırıcı buluyorum. Diğer taraftan şu düşüncenin arkasında sonsuza kadar durabilirim; bir kadının kullandığı çantaya bakarak onun hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Büyük ve içi karmakarışık çantalar kullanan kadınların hayatlarının ve kafalarının da karışık olduğunu düşünmüşümdür biraz. Belki bu fikrin oluşmasında şairin,“ Hayatım karışık çantam gibi. İki kişiyi birden severdim.” dizelerinin etkisi olabilir. Mesela evinin önüne gelince anahtarını bulmak için çantasını tamamen yere boşaltmak zorunda kalan kadınlar vardır. Onlara bu yaz kullanmaları için Gucci’nin kahverengi, deri çantasını öneriyorum. Varsın anahtarı bir kaç dakika daha geç bulsunlar, yeter ki çantalarına her şey sığsın! Arkadaşlarıyla yemeğe çıktığında hesabı ödemek için asla yeteri kadar hızlı davranamayan kadın var bir de. Garsonun yaklaştığını gördüğü andan itibaren önce çantasında yavaş yavaş siyah Miu Miu cüzdanını arar. Sonra çantasının içindeki el hareketleri hızlanmaya başlar ama cüzdanı bulamaz. Maalesef hesap çoktan ödenmiştir!

Çantasının içinde ne var ne yok göstermekten çekinmeyenler, plaja şeffaf çantayla gidip, oturduğu yerde çantanın ağzını sonuna kadar açık bırakanlar! Size sesleniyorum! Hepiniz birleşin ve bu sezon Stella McCartney’nin ahşap çantasından alın. Evet jaluziye benzeyen modelden bahsediyorum. Unutmayın, jaluzi; "İçeriyi dışarının gözlerinden kıskanan perde." olarak geçiyor Mahrem romanında.Çanta dediğin de içinde taşıdıklarını dışardakilerden kıskanmalı, sakınmalı biraz.

Sex&the City’nin bir bölümünde Mr. Big Carrie’ye kuğu şeklinde bir çanta hediye ediyordu. Carrie, çantayı hiç beğenmiyordu. Yıl 2010, mevsim yaz, Mr. Big Carrie’ye artık Chanel’in kuş şeklindeki çantasını almalı. Ve hemen ardından bütün düşünceli erkek arkadaşların aksesuarlarla eğlenmeyi seven kız arkadaşlarına bu çantadan hediye ettikleri bir dünyanın hayali kurulmalı!

Alışveriş merkezlerinde dolaşırken aynı çantanın yirmi farklı rengine sahip olup, saplarını dirseğine takanlar değil, ama çantanın sadece işlevine önem verip görüntüsünü boşverenlerden hiç değil, gerçekten stil sahibi bir kadından söz ediyorum şimdi. Havalar ısındıkça kırmızı Philip Lim çantasının herkesi yakan rengiyle cesurca dolaşan kadın o! Çantanın askıları yok, olmasın da. Simsiyah fermuarı, altın renkli kilidi var. Üstelik o kadını elinde kocaman bir aşk mektubu taşıyormuş gibi gösteriyor. Her bahar aşık olan kadını yani...


Son olarak, bu yaz sezonunda kendisini korkulacak kadın olarak adlandıran erkeklerden intikam alan küçük çantalı kadının zaferi kutlanıyor! Fendi’nin küçük minodiyer çantası hem küçük hem şeffaf. Kim kimden korkuyor bakalım? Marc by Marc Jacobs turuncu, aynalı çanta küçük ve upuzun sapıyla pratik. Küçük çantalar diyarından öldürücü darbeyi yine Chanel vuruyor. Bu yaz meşhur zincir sapının beyaz düşlere yelken açma vakti gelmiş anlaşılan. Kim bilir belki de kadınlar kullandıkları çantalara değil, çantalar zamanla onları sahiplenen, karşılıksız bir aşkla seven kadınlara benzemeye başlıyorlardır?


Ayşim Özgür

1 yorum:

une voguette dedi ki...

girise bayildim cok komik olmus :) bu yaz en cok istedigim canta chanel seffaf kaset cantasi tabi ruyamda :)